Brynejenta i Uniten

A blog about my EF High School Year in Wright City, Missouri.

Sunday, November 20, 2005

Hei og hopp din sopp!


Ine in Cheerleading Uniform
Originally uploaded by lee holloway.

Because of my good friend Mr. Sivertsen’s lacking ability to post in Norwegian like he had (allegedly) promised to do, I thought I’d do it instead. So, here we go!

Først må jeg vende meg til det norske tastaturet igjen. Du ser, det er ikke så mange som vet det, men det amerikanske tastaturet er annerledes. Der ikke nok med å ta bort bokstav nummer 27, 28 og 29, men de må jo selvfølgelig også stokke om på alle tegnene... Uansett, nok om det.
GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN til min kjære tenåringssøster, Guro!! Håper du hadde en fin dag. Også: Gratulerer til RSK med tredje plass på Stavanger Open! Kjempe bra!

Har hatt en ganske travel, men bra uke. Hadde min første cheerleading trening på mandag, og fra første stund har vi øvd på alle ”chants”’a som skulle fremførest på ”the chant test” på fredag. Vi hadde ca. 45 chants i alt. For dere som lurer på hva chants er, så er det omtrent det samme som cheers. Det er noen man sier imens kampene foregår. Nesten som en liten monoton sang, med koreografi. Nei, det er ikke dans, for alle bevegelsene skal være stive og bestemte. Cheerleading er hardere enn en skulle tro!
Uansett, alle 45 chantene ble innøvd (ihvertfall nesten. Hallo, 45? Litt vell mange!). Jeg hadde prøven sammen med Amber Adams, som allerede har vært cheerleader ett år. Men heldigvis så gikk alt bra, og jeg bestod, noe som betyr at jeg får cheere på mandagens kamp (girl’s basketball mot Silex Owls). Det blir gøy!

Har også fått lånt en crop top (det vi har under uniforms toppen) og ett par med spankies (shorts under skjørtet, siden det er så kort så er de litt fine å ha når man hopper...). Vi har på oss uniformen hele dagen på skolen, med jeans under skjørtet, og så tar vi på spankiesene rett før kampen.

I dag har jeg snakket med familien, fått en koselig voice-mail melding fra far, og vært i Winfield med koret. Vi sang i Conference Choir, sammen med alle de andre korene i distriktet. Ble kjent med en jente fra Clopton som het Katie. Hun var faktisk født i Irland, noe som var ganske kult.
Her er sangene vi sang:
• With a voice of singing
• Agnus Dei (Lamb of God)
• The storm is passing over
• You raise me up (yippee! Den liker jeg!)
• Bethlehem (på Swahili)
• Neighbour’s Chorus (opera)

Konserten var bra, å alt gikk som smurt! Nå er jeg bare hjemme og slapper av, og gleder meg til å høre hjemmefra i morgen, og til kampen på mandag.
Foresten, har forandret innstillingene på bloggen, så de som vil kan kommentere nå, selv om de ikke er registrerte på Blogger! Knock yourselves out!

12 Comments:

At 12:24 AM , Anonymous Anonymous said...

går dokke seriøst ront i dei draktan heile dagen??? elle de d bare når dokke ska bruga dei seinare på dagen? ønske eg konne se deg i all din bring it on stil, eg bare ane kor utruli og fantastisk d kan vær! ehehehehehe. men du burde filma någe å senna t meg, eg kan jo ikkje gå glipp av dettan

 
At 12:27 AM , Anonymous Anonymous said...

Hey! Du klarte d! Yippee! D betyr at du maa gjer d kver gong e poste :P
Anyway, nei, me bruge kun paa daga dar e kamp (twice a week)
Ska proeva aa faa tag i ett kamera, men kan ikkje lova noge. Men uansett saa ska eg kjoeba uniformen, saa eg kan ha ei oppvisning for deg heima!! :P Men kan starta vaar egen squad :)

 
At 3:33 PM , Anonymous Anonymous said...

heia vennen,
lamb of God e super fine den og!
du bva veldi sexy i den uniformen, nå må du passe dag for stygg emenne å ikkje gå inn i bilen te nogen du kjenne :P

 
At 5:25 PM , Anonymous Anonymous said...

:P Okej, ska gjer det Helena. Ska passa godt paa!
Aa jodaa, den e fine den au, men mesten ingen he hoert an foer...

 
At 10:02 PM , Anonymous Anonymous said...

Hei Ine!

juhu,nå kan æg ao skriva te dæg på bloggen:)
du va snæxy i den uniformen ja:P Lykke te på mandag!! GO wildcats(?)!

 
At 10:24 PM , Anonymous Anonymous said...

Hey Sigrund!
Takk for kommentar! Jepp, naa kan alle kommentera :D
Hehe, jo takk ;) Aa jess, you got it, it's Wildcats! Takk!
Ser per :)

 
At 10:35 PM , Anonymous Anonymous said...

Stå på, stor klem :p

 
At 10:40 PM , Anonymous Anonymous said...

Aww... thanks Sindre :D

 
At 11:43 PM , Anonymous Anonymous said...

du va søde i uniformen :) sånnen kan æg jo ønska mæg te jul :P dæ va på tide du fekk ordna opp i at me så ikkje he blogg kan kommentera sjå dæg ! ska prøva å kommentera litt sjå dæg når æg he tid :)

flotte bilde du he forresten !

go ine and the wildcats!! :P

nå må æg legga mæg. me ser ! :)

 
At 11:47 PM , Anonymous Anonymous said...

Hehe, jo takk! Jeh, sko oenska eg kunne kjoeba enn te adle, men di ae litt dyre....

Hehe, jepp, go wildcats!!

 
At 11:58 PM , Anonymous Anonymous said...

du burde jo prøva å jaffal posta på halparten av d eg skrive då!!! eg får nesten NULL kommentara!!! (eg skrive endel friends only, så logg inn). glede meg t oppvisningå mi!!hohhohooh

 
At 9:54 PM , Anonymous Anonymous said...

Keep up the good work Baseball scholarship and florida No coast sex cam

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home